گروه دوچرخه سواری آراکس

از فرصتهاتون لذت ببرید…

جمعه ۱۱ مرداد ۹۲

این هفته، جمعه قرار بود بعد از حدود دوسال… به دلیل مشغله شدید کاری، برنامه نداشته باشیم. ولی وقتی از دوشنبه با تماس های متعدد اعضای گروه جهت اطلاع از برنامه هفتگی آراکس مواجه شدم، تصمیم گرفتم این هفته هم یه سفر یکروزه با بچه های گل آراکس داشته باشیم.

طبق معمول صبح زود بچه ها همگی سر قرار آماده بودن و زحمت بستن دوچرخه ها رو نوید و کاوه کشیدند.

اعضای جدید گروه هم که اولین تجربه سفرشون با آراکس بود داشتن کم کم با با شیطنت ها با رفاقت ها با برخوردهای اعضای گروه آشنا می شدن و …

چند تا از بچه ها رو تو مسیر در کرج سوار کردیم و با ۲۰ نفر از اعضا راهی جاده چالوس شدیم.

بعد از وارد شدن به جاده فرعی که به روستای خور می رسید به دنبال جای برای نشستن و صرف صبحانه شدیم، حدود ۱ کیلومتر بالاتر یه فضای مناسب پیدا کردیم و صبحانه رو با جمع صمیمی بچه ها خوردیم.

از همینجا بود که رکابزنی ما در مسیر سربالایی به مسافت ۱۷ کیلومتر آغاز شد.

مسیر کاملا شیبدار بود و این امر کار رو برای بچه هایی که کمتر آمادگی داشتند سخت میکرد، برای همین گاهی برای تجدید قوا از سوار ماشین پشتیبان گروه استفاده می کردند.

هر چی جلوتر می رفتیم هوا گرمتر می شد اما وزش باد نمیذاشت گرما طاقت فرسا بشه. در اطراف باغ های آلبالو سیب گیلاس و … به چشم می خورد که در کنار برخی از این دختان که بر حسب اتفاق روی اونها میوه ای جا مونده بود! توقف کوتاهی میکردیم.

IMG_2656IMG_2687IMG_2737

در طول مسیر تابلوهایی نصب شده بود که نکاتی رو به گردشگران تذکر می داد که کار بسیار جالبی بود و معمولا در مسیرهای تفریحی متاسفانه کمتر دیده میشه.

حدود ساعت ۱۲ به انتهای جاده رسیدیم که دیگه ماشین نمی تونست در ادامه مسیر تردد کنه از اینجا به بعد حدود ۲ کیلومتر تا آبشار راه داشتیم، یکی دو بار مسیرهای متفاوت رو به لطف یکی از دوستان راه بلد اشتباه رفتیم و این مسیرهارو امنحان کردیم :)

IMG_7492     IMG_7494

ولی مسیر صحیح برای رسیدن به آبشار حرکت در امتداد جوب آبی است که آب آبشار در آن جریان داره. نکته جالب در رابطه با این جوب، رویش گیاهی به رنگ قرمز در اونه که متوجه نشدیم اسم اون چیه و داستانش چی هست.

IMG_7473   DSC01507

مسیر دشواری داشتیم و در این ۲ کیلومتر خیلی از جاها مجبور می شدیم دوچرخه رو دست بگیریم و از مسیر عبور کنیم چون بعضی از قسمتها مسیر شیب تند داشت و سنگلاخی بود.

DSC06348IMG_7524DSC06353DSC06354

وقتی از فاصله ۷۰ متری، آبشار رو دیدیم سختی مسیر و فراموش کردیم و خودمون رو به سرعت به آبشار رسوندیم.

IMG_7531درفضای جلوی آبشار خبری از گرما نبود و هوا بسیار مطبوع و خنک بود و نکته جالب عاری بودن از زباله در منطقه آبشار خور بود. شاید سخت بودن مسیر دسترسی به آبشار باعث شده بود این منطقه بکر بمونه و یا  شاید گردشگرها در این منطقه بیشتر به نظافت این فضا توجه داشتند.

DSC01524DSC01525DSC01538

از آبشار براتون بگم که آب از ارتفاعی حدود ۵۰ متر از روی دیواره صخره ای، با زیبایی هرچه تمام تر به زمین می ریخت. آب زلال و بسیار سرد بود و وقتی زیر آب می رفتی فشار به همراه سرمای آب اجازه نمی داد بیشتر از ۵ ثانیه زیر ابشار دوام بیاری جوری که باعث نفس تنگی می شد.

چند تا از بچه ها در هوای خنک کنار آبشار نیم ساعتی چرت زدند که کلی مزده داد بهشون.

بعد از صرف ناهار زیر یک صخره که آفتاب خور هم داشت کم کم در حدود ساعت ۵ عصر آماده بازگشت شدیم.

IMG_2850IMG_2900DSC01559

مسیر برگشت راحت تر بود و حدود ساعت ۶ به ماشین رسیدیم.

حالا حدود ۱۵کیلومتر مسیر سرپایینی در انتظار ما بود که بچه ها خودشون براش حسابی آماده کرده بودند.

عکس با بچه های ناز روستای خور

یکی از اقوام سجاد کشفی (یکی از اعضای گروه) باغی در یکی از روستاهای مسیر داشت که ما رو در برگشت به اون دعوت کرد. باغ گردو که یک استخر بزرگ در وسط اون بود. برای همین قرار شد به اونجا بریم و همونجا دوچرخه ها رو بارگیری کنیم.

البته اینرو هم بگم در مسیر برگشت از تنها سوپر مارکت موجود در این ۱۷ کیلومتر، بستنی گرفتیم که جریمه دوست راه بلدمون بود که در مسیر رفت مسیر رو اشتباه به ما گفته بود. :)

حدود ۱۲ کیلومتر سرپاییی اومدیم و راه رو ادامه دادیم تا باغ مورد نظر….

وقتی وارد فضای باغ می شدی تنها چیزی که نظرت رو به خودش جلب می کرد استخر بزرگ اون بود که یه فواره در وسطش روشن بود… بچه ها یکی یکی به محض رسیدن به باغ میپریدن تو استخر…

IMG_7662IMG_7675IMG_7677IMG_7692IMG_7710

حدود ۱ ساعت و نیم آب بازی و شنا و …

چند تا از بچه ها هم در این زمان زحمت بستن دوچرخه ها رو روی مینیبوس کشیدن (سینا، عرشیا، کاوه، نوید)

این آبتنی باعث شد کل خستگی مسیر از تنمون بیرون بره، حدود ساعت ۷ وارد جاده چالوس شدیم و به سمت تهران حرکت کردیم تا خاطره یه برنامه خوب دیگه رو در گروه آراکس تجربه کرده باشیم.

نکته جالب در این سفر این بود که بچه هایی که از آمادگی کمتری برخوردار بودن با مواجهه با مسیر دشوار و سنگین تا رسیدن به آبشار هیچ اعتراضی نمی کردند و همه سعی داشتن با گروه همراه باشن و به همه خوش بگذره، به نظرم این یکی از تفاوتهای بین یه گروه ورزشی با اعضای با اخلاق با گروه های غیر ورزشی هست.

عکاسان ما در این سفر: مریم رجبی، رضا گیلک، کاوه افرایی، محمد کوچکی و من

با تشکر از تمامی همسفران عزیز

متین- سرپرست گروه دوچرخه سواری آراکس

IMG_2765     IMG_7424

۲۲ ديدگاه تا بحال.

1. حمید می‌گه:

درود بر گروه آراکس پر انرژی،
    ایول به آراکس ایول به کل بچه های آراکس ایول به سفرنامه عالی ایول به عکس ایول به سفر ایول نمیگیم به بچه های که خواب موندن .!!!!
    بازهم درود، با این سفرنامه خواب از سرمون پرید دیگه خواب نمی مونیم.

2. بابک می‌گه:

محمد جان
    از اینکه اینقدر با صاف و بی حاشیه تور برگزار میکنی بهت تبریک میگم.
    سفرنامه نویسیت هم که خیلی خوب شده!
    همیشه شاد باشید

3. مریم رجبی می‌گه:

متین جان مثل همیشه سپاس فراوون بخاطربرنامه ی خوبت و گزارش کاملت. فقط یک نکته در مورد تمیز بودن محدوده ی آبشار که گفتی و اون اینکه از امیرفلاح شنیدم که گفت ما که رسیدیم دیدیم چندتا خانوم کیسه به دست کل زباله های منطقه رو جمع آوری کردن و بردن پایین و اینجا رو کامل ازآشغال پاک کردن … متاسفانه این مردم شاید بعضی هاشون واقعا نمیخوان عوض بشن ولی کار این دوستان طبیعت دوست که جورکم لطفی یک عده رو میکشن واقعا جای تقدیر و تشکر داره. به سهم خودم وبااجازه ی شما ازطرف گروه آراکس بینهایت از این خوبان سپاسگزارم. طبیعت زندگیتون همیشه سبز

4. پسته می‌گه:

سلام دمت گرم دیکه کلی از آب بازیتون عکس گرفتم بعد اسم منو بین عکاسها نیاوردی ؟

5. نرگس می‌گه:

عجب جایی رفتین… همگی خدا قوت!

6. Mahdi vosoghi می‌گه:

سلام وخسته نباشی به گروه آراکس٫به من خیلی خوش گذشت آبشارخور.میخوام تشکر کنم از آقا متین،آقاکاوه وهمچنین آقانویدکه بچه های گروه را شاد می کرد.

7. یوسف می‌گه:

به به واقعا دلم لک زده برای برنامه های توپ آراکس متاسفانه زانوم آسیب دید چند وقتی تو استراحت بودم کلافه بودم الان هم که بهبود پیدا کرده مشغله کاری اجازه نمیده ناچارم حتی جمعه هم سر کار باشم واقعا حیف شغل آزاد چیه

8. ممسادق می‌گه:

درود
    مثل همیشه باهم
    مثل همیشه شاد
    مثل همیشه به خوشی
    بازم میگم شما تهرونی ها قدر موقعیت شهرتون را بدونید..
    همیشه به رکاب

• متین می‌گه:

درود بر شما
      اما درسته برخی از این سفرها در اطراف تهران برگزار می شه ولی فک کنم همه جای ایران زیبامون امکان استفاده از این طبیعت وجود داشته باشه. موافقید؟

9. ممسادق می‌گه:

درسته اما شما البرز را دارین و این یعنی یک دنیا زیبایی…

10. فاطمه می‌گه:

اینجا دهمون هست مسیر ابشار هم خیلی تندو تیز و برای بعضیها کوهپیماییش سخته چه برسه به دوچرخه ولی به هر حال خوش به حالتون و امیدوارم بهتون خوش گذشته باشه و تمایل داشته اشین دوباره بیان.

11. سامی می‌گه:

سلام و خسته نباشید به بچه های باحال و پرانرژی آراکس
    بابا ای ول !!!
    راستش ماهم داریم یواش یواش یه گروه دوچرخه سواری راه میندازیم فعلا بصورت خانوادگی شروع شده ، امیدوارم بتونیم مثل شما یه تیم قوی تشکیل بدیم :)
    راستی تو عکس بچه های روستا به کفشاشون دقت کردین
    عزیــــــزم ( هر ۳تاشون کفش و دمپاییشون رو برعکس پوشیده بودن)خ با مزه بود… الهـــــــــی

• متین می‌گه:

سلام سامی عزیز

مرسی از شما و مرسی از توجهتون
      امیدوارم در این مسیر موفق باشید.
      ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به هر نحوی باعث خوشحالی است.

پیروز باشید.

12. سهیل می‌گه:

سلام، لحظه لحظه سفرتون دوست داشتنی و لذتبخش بود. واقعا دوست داشتم اون لحظات شاد، پرهیجان و ورزشی را با شما بودم. امید به سفرهای آینده در کنار و در رکاب با شما. همیشه شاد و سلامت باشید. عکس ها و گزارش هم عالی و خواندنی بود. ممنون